.
Проект Erasmus+
"Училището – ключът към иновациите, образованието и преподаването на бъдещото общество"
No. : 2023-1-BG01-KA122-SCH-000134051
11. Основно училище "Свети Пимен Зографски" спечели финансиране от 19 680 евро по проект Еразъм+ "Училището – ключът към иновациите, образованието и преподаването на бъдещото общество" No. : 2023-1-BG01-KA122-SCH-000134051. Предвидени са две мобилности по европейската програма с цел обучение на общо 8 педагогически специалисти. Мобилностите ще се провеждат в Сантарем, Португалия. Обученията са насочени към учителите от 11. ОУ от всички етапи на образователната система и имат за цел да предоставят необходимите знания, умения и инструменти за успешното изграждане на една ефективна класна стая. Засягат се теми за толерантността, приобщаването, човешките права, правата на детето, насърчаване на активното гражданство в съвременната класна стая, използване на инструменти и методи, които подпомагат ангажираност в учебните часове, сътрудничество и критично мислене сред учениците, използване на различни пособия и ресурси от неформалното образование за подобряване на учебната среда и улесняване на общуването между учениците.
I) Провеждане на обучение на тема "Teaching tolerance, diversity and active citizenship in the 21st century classroom" (Преподаване на толерантност, многообразие и активно гражданство в класната стая на 21-ви век) в периода 29.01 - 04.02.2024 г. - 4 педагогически специалисти
Целта на обучението е да подготви учители за успешното изграждане на ключови ценности и умения у учениците. Програмата на курса обхваща голям брой теми, включително основите на обучението на човешките права, стратегии за интегриране на подходи, използвани в неформалното образование, насърчаващи толерантността между учениците и приобщаването, използване на изготвен Наръчник за учители, както и различни дейности като симулации и забавни игри, които могат да бъдат разиграни, за подтикване на учениците към активно участие в училищния живот и изграждането им като отговорни граждани на технологичното общество на 21-ви век.
Педагогическите специалисти имаха възможността да изградят практически знания, да наблюдават добри практики и иновативни подходи. С помощта на обучението учителите получиха необходимите знания, умения и инструменти, за да се справят с предизвикателствата на съвременното образование.
.
Част от резултатите от анкетата след обучението, попълнена от учителите-участници в проекта, посочват, че учителите се чувстват добре подготвени да преподават на теми, свързани с човешките права, правата на детето, проява на толерантност към учениците от различен социален статус, религия, образователни потребности, гражданска активност. И горещо биха препоръчали участието в бъдещи проекти на други свои колеги:
II) Провеждане на обучение на тема "The primary school classroom – effective teaching approaches for an inclusive classroom through NFE tools and resources" (Класната стая в началното училище – ефективни подходи за преподаване за приобщаваща класна стая чрез инструменти и ресурси за НФО) в периода 19.02 - 25.02.2024 г. - 4 педагогически специалисти
Обучението е с цел професионално развитие и е предназначено да подпомогне учителите най-вече от начален етап на образование да създадат ефективна и пробщаваща класна стая с помощта на инструменти и ресурси от неформалното образование (НФО). Програмата обхваща широк спектър от теми, предназначени да подобрят уменията на учителите за преподаване и управление на разнообразни групи ученици чрез фокус върху ангажираността, сътрудничеството и критичното мислене на учениците и отговаряне на въпроси от заобикалящия ни мултикултурен свят. Обхващат се теми като приобщаващо образование, ефективни стратегии за преподаване и учене, използване на НФО инструменти и ресурси, нестандартни техники за оценяване на напредък и използване на "Teachers Toolkit". Чрез усвояването на уменията и знанията, учителите ще могат да създадат една успешна и функционална учебна среда, която води до високи постижения и повишена мотивация за всички ученици.
.
.
.
Част от резултатите от анкетата след обучението, попълнена от учителите-участници в проекта, посочват, че учителите се чувстват отлично подготвени да преподават по теми, свързани със създаване на позитивна класна стая за индивидуалните нужди на всеки ученик, осигуряване на равни възможности за всеки, разбиране на принципите на неформалното образование, интерективни и творчески методи на преподаване, адаптиране на учебния процес спрямо работата с ученици със специални образователни потребности, гражданско присъствие в училищната среда и интерективно оценяване.
.
В РЕЗУЛТАТ:
Проведени шест вътрешноквалификационни училищни обучения
1. Teaching tolerance, diversity and active citizenship in the 21st century classroom - 21.02.2024 г.
Обучението предостави на учителите инструменти за насърчаване на приобщаването и приемане на културното многообразие в класните стаи. Демонстрираха се методи като симулации и ролеви игри, базирани на ръководството Teachers Toolkit, разработено от приемащата организация, по проекти на Erasmus+. Фокусът е върху правата на човека, правата на детето, активното гражданство и толерантността.
.
.
.
2. Teaching tolerance, diversity and active citizenship in the 21st century classroom - 27.02.2024 г.
Обучение на тема "Teaching tolerance, diversity and active citizenship in the 21st century classroom" проведено на 27.02.2024 г. върху темите за правата на човека, правата на детето, активното гражданство и толерантността. Демонстриране на енергизиращи и релаксиращи упражнения.
3. The primary school classroom – effective teaching approaches for an inclusive classroom through NFE tools and resources - 12.03.2024 г.
Обучението позволи на учителите да използват неформални образователни методи за по-лесно изучаване от учениците на теми от правата на децата, културното многообразие и активното гражданство. Учителите получиха достъп до готови учебни материали и бяха подкрепяни за прилагането на новите умения в класните стаи.
Завършилите вътрешноквалификационните обучения и на двете теми - "The primary school classroom – effective teaching approaches for an inclusive classroom through NFE tools and resources" и "Teaching tolerance, diversity and active citizenship in the 21st century classroom" , получиха грамоти/ удостоверения.
.
. . .
4. The primary school classroom – effective teaching approaches for an inclusive classroom through NFE tools and resources - 13.03.2024 г.
Обучение на тема "The primary school classroom – effective teaching approaches for an inclusive classroom through NFE tools and resources" проведено на 13.03.2024 г. върху темите за правата на човека, правата на детето, активното гражданство и методи от неформалното образование. Демонстриране на упражнения и игри, които могат да се използват директно в часовете от наръчника за учители.
5. Teaching tolerance, diversity and active citizenship in the 21st century classroom и The primary school classroom – effective teaching approaches for an inclusive classroom through NFE tools and resources - 14.05.2024 г.
Обучение на темите "Teaching tolerance, diversity and active citizenship in the 21st century classroom" и "The primary school classroom – effective teaching approaches for an inclusive classroom through NFE tools and resources" и проведено на 14.05.2024 г. върху темите за правата на човека, правата на детето, активното гражданство и методи от неформалното образование. Демонстриране на методи и инструменти като симулации, брейнсторминг, дебати, карти и асоциации, дискусии.
. . .
6.Teaching tolerance, diversity and active citizenship in the 21st century classroom и The primary school classroom – effective teaching approaches for an inclusive classroom through NFE tools and resources - 15.05.2024 г.
Обучение на темите "Teaching tolerance, diversity and active citizenship in the 21st century classroom" и "The primary school classroom – effective teaching approaches for an inclusive classroom through NFE tools and resources" и проведено на 15.05.2024 г. върху темите за правата на човека, правата на детето, активното гражданство и методи от неформалното образование. Демонстриране на методи и инструменти като мисловни карти, ръководена драма, художествено творчество в учебните часове с тематична насоченост, дискусии върху човешките различия и други.
Проведени над 30 урока с ученици от учителите-участници и колеги
Използваните презентации за целите на повечето уроците:
1. Снимки от уроците на учителите-участници на тема "Толерантност" с част от отговорите на учениците (от 1 до 7 клас) на играта, проведена в края на урока:
2. Снимки от уроците на учителите-участници на тема "Правата на детето" , проведени с ученици от 1 до 7 клас:
3. Снимки от уроците на учителите-участници на тема "Активно гражданство" , проведени с ученици от 1 до 7 клас:
4. Снимки от уроците на учителите-участници на тема "Многообразие" с част от отговорите на учениците (от 1 до 7 клас) на играта, проведена в края на урока:
Повишаване мотивацията за участие на учениците в училищните мероприятия и дейности
Учениците повишиха мотивацията си за участие в проекти и дейности, което ги насърчи да се включат в различни училищни инициативи. Този растеж в активността им помогна да развият ключови умения и увереност, които са важни за тяхното бъдеще.
Разпространение
Споделихме участието си в Еразъм+ проекта и дадохме подробна информация, като мотивирахме други колеги да участват, при посещението на три училища (Основно училище "Никола Й. Вапцаров", Основно училище "Митрополит Авксентий Велешки" и 72. Основно училище "Христо Ботев") по Национална програма "Иновации в действие"
По време на отворените врати в училище за бъдещите първокласници към информативната презентация на колегите бе включен и информативен слайд за участието на 11. ОУ по проект Еразъм+, като колегите споделиха кратка информация какви дейности се извършваха.
Цялата презентация е налична на - https://11oy.bg/priem/kandidatstvane-1-klas.html